FERZOL Lemezmegmunkáló Kft

Nos idáig végigjártam a "közeli" nagyobb multikat de még semmi. :-(
Ezért gondoltam na most végigjárom a környékbeli, helybeli kis cégeket is.
Kezdem is az egyik településbeli nagyobb céggel a Ferzol Kft -vel. Persze nem azzal kezdem hogy bemegyek a céghez hanem kérdezősködök ott dolgozó ismerősöktől hogy van-e felvétel, milyen a légkör, munka, fizetés stb stb.
Mert nekem az hogy milyen a légkör, milyen a munka sokkal fontosabb mint az hogy mennyi a fizetés. Idegileg sajnos kivagyok (családi perpatvarok miatt) és a fizikumom is elég gyenge ezért mégnehezebb munkát találnom.
Akad pár ismerős aki ott dolgozik, rögtön próbálkozok is náluk hogy be tud-e juttatni de persze az ismerősi köröm is olyan mint én, visszahúzódó, nem a főnök seggét nyaló így nemleges a válasz.  Ajánlják a munkaügyi központot hogy regisztráljak, mert őket is úgy közvetítették ki oda és így felvették őket (gondolom némi támogatásért cserébe). Nos én is regisztráltam a munkaügyinél, de ezekszerint nem keresnek új embert ha nem szóltak a munkaügyitől... pedig a végzettségem még oda is jó lehet.
Amúgy azt mondják hogy a társaság az nem a legjobb, a munka fizikailag még talán menne nekem is, a fizetés meg: 76 ezret keresett ismerős is napi 8 órában 3 műszakban. Hát átlagos, de nekem megfelelne. Sőt ha 12 órázni kell (megrendelésfüggő) akkor szombat ,esetleg vasárnap is menni kell de akkor a 150 ezret is elérheti a fizu.
Mozgóbért is adható, itt a kulcsszó, adható és nem kötelezően jár. Ez a mozgóbér elmondásuk alapján olyan mint máshol a bónusz. Itt egyénekre szabva, viselkedés, rendelkezésre állás!!?? , selejtmennyiség alapján adják. Ez érdekes dolog, rendelkezésre állás???  Magyarul csak azt nem merték mondani hogy a mozgóbér = arcra megy. De azért 20 ezer Ft nem mindegy hogy adható vagy jár...  Persze jönnek is a történetek hogy a csókos Józsi mindig megkapja full, ők meg csak a felét 0 selejttel.
CNC élhajlító és nibbelő gépeket kellene kezelni, nagy éles lemezeget pakolászni, ennyi lenne a munkakör.
Szerződést az első kb 3-4 nap után kap az ember, vagyis ha az első 4 napban megfelelsz akkor kapsz csak munkaszerződést, a szerződés csak 30 napra szól, de minden hónapban hosszabbítgatni kell. Ismerősök elmondása alapján nemcsak egy szégyenfal van kint a csarnokban hogy kinek mennyi a selejtje, hanem egy szerződésfal is hogy kinek mikor kell meghosszabbítani a szerződését.
Mondanom sem kell hogy azonkívül hogy ez röhej még törvénytelen is, tilos havonta hosszabbíttatni a szerződést.  Sőt így sem hitelt, semmit nem tudsz a munkaszerződéseddel bizonyítani, ahol meglátják hogy 30 napos szerződésed van már köszönik szépen, nincs hitel.
De bejelentenek (minimálbérre), napi 8 órába.  Munkaruhát, cipőt csak 3 hónap után kap az ember. Addig járkálj saját ruházatban a különösen veszélyes és karbantartás nélküli életveszélyes gépek között és dolgozzál, örülj ha megéred a 3 hónapot.
Kérdezem, hogyan zajlik a felvétel általában: életrajz beküld ha van meghirdetett állás, majd visszahívnak telefonon hogy mikorra kell bemenni személyes elbeszélgetésre. Akkor általában a termelésvezető, Virág Balázs interjúztat, megmutatja a gyárat, körbevezet a gépek között, elmondja hogy no problém, vannak itt pékek is CNC gépkezelőként betanítva, neked is menni fog, aztán órabér arcra, végzettségre és lehet menni dolgozni. Semmi teszt nincs.Virág Balázstól nem kell félni, elég kedves ember, de vigyázzál vele mert a kirúgásokat is ő intézi.
Érdekes, szalagmunkákra, biorobotnak mindenféle munkaalkalmassági vizsgálatot csinálnak, CNC gépekhez, élhajlításhoz ahol egy rossz mozdulat és nincs karod vagy fejed oda meg semmiféle teszt nincs. Ez is ilyen munkáltatói paradoxon.
Tehát Ferzol Kft ott dolgozó ismerősök alapján:
- átlag kézhezkapott 76 ezerért, minimálbérre bejelentve
- közepesen nehéz fizikai munka
- 3 műszak 8 óra, vagy 12 óra, szombat és vasárnap megrendelés függvényében
- szerződés 30 napra szól minden esetben
- mozgóbér, kajajegy van (csókosoknak biztos)
- munkaruha csak 3 hónap után
- órabéred 100Ft-al emelkedik ha túlélted a 3 hónapot
- nagyon veszélyes munkakör, lemezek vágnak, gépek karbantartás hiányában veszélyesek.
- bérlapot adnak
- utazás NEM FIZET
- ha nincs megrendelés akkor kényszerszabadság, rosszabb esetben nem hosszabbítják meg a szerződésed.

Na mivelhogy nincs más, közel van, meg most épít uniós forrásból új csarnokokat így gondoltam egy próbát megér. A szuperinfóban általában mindig van hirdetése (már ez gyanús) , de csak telefonszám volt megadva. Felhívtam, mit mondanak. Rendes normál beszélgetés, küldjek önéletrajzot e-mailben, aztán hol dolgozott, melyik munkakör érdekelné. De érdekes módon itt inkább a személyes dolgokra mentek rá, nem a referenciákra. Hány éves, van-e gyereke, és a legnagyobb és legmegdöbbentőbb kérdés: tősgyökeres helyi lakos???
Na itt elszakadt a cérna, de válaszoltam nekik, nem, sajnos nem "tősgyökeres" vagyok hanem 10 éve költöztem ide. (Bár ne tettem volna!)
El is köszöntünk hogy majd értesítenek. Majd kiderül mi lesz.


De basszus, nem mindegy egy munkáltatónak hogy 10 éve vagy 150 éve élek egy és ugyanazon településen!!?

De mostmár tudom, helyi céghez önéletrajzba azt is belekell írnom hogy: tősgyökeres helyi lakos.

79 megjegyzés:

  1. Utazást nem fizet, ruhát, bakancsot gyakorlatilag nem ad, kesztyűért könyörögni kell, állandó 12óra, hétvége, bekamerázva még a s.e.g.g.e.m. is, vén okostóni megmutatja hogy kell tartani a reszelőt, a parasz'gyerekek szívatják az újakat, selejtet kész termék áron vonja le, ami az anyagár 1000 százaléka minimum. Szégyenfal! Röhej az egész, 80-100ezerért. A vendégeknek az öreg úgy mutogatja a melósokat, mint paraszt a jószágait. Ők a helyi kiskirályok, kastélyok, új BMW, a melós simsonjából meg kifogy a benzin.....pfúúj!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korrekten összefoglaltad az egészet, ugyanez a véleményem nekem is róluk!

      Törlés
  2. Okádék banda.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezekszerint nagyon sokan szeretik a ferzolt.... :-) D
      Pedig jelenleg a környék egyik legnagyobb munkaadója, de jó munkahely lehetne ha odafigyelnének a munkahelyi légkörre is. De sajna erre nem figyelnek, tényleg csak nyírják egymást az emberek.
      AZtán a cég meg állandóan hirdet...

      Törlés
  3. Valóban a környék egyik legnagyobb kizsákmányolója. Lassan évek óta nincs olyan hét, hogy a szuperinfo-ban 2-3-4-5 pozíciót ne hirdetne. Nem véletlen ez. A rossz légkört is elviseli az ember, ha legalább azt érzi, hogy biztos a megélhetése.

    VálaszTörlés
  4. ki felejtetted hogy táppénz nicnsen ha le ágod a kezed igy járt....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerű a megoldás. Jelenléti ívről, munkaszerződésekről, védőeszközök hiányáról fénykép, Virág Balázzsal folytatott vitáról hangfelvétel. Pár ember aláírásával feljelentés a munkaügyi bíróságon és nincs az az ügyvéd, aki megmentse őket!!!
      Csak kell egy bátor ember!!!

      Törlés
  5. Sajnos igen ez egy ilyen munkahely ott csak azoknak jó akik jól tudnak nyalizni a Biró urnak,nameg a nyalisok odaviszik a kis taknyos havert és rögtön hatalmat kap aki ottvan jópár éve azt kicsinálják!!Ezt a helyet senkinek nem ajálanám ha nem nyalizól akkor semibe vesznek menj éjjel nappal fizetés meg nudli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A régieket is kicsinálják? Azt hittem hogy csak az új belépőket szívatják... :-(

      Meséljetek már légyszi többet!

      Ui: érdekes de minden szuperinfóban bennevan a hirdetésük...

      Törlés
  6. egy rossz cég csak a munka fizetés nuku

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég szar cég az tény, nem törődnek azzal hogy a munkavállalók ne piszkálják egymást.

      De tud valaki most helyzetjelentést mióta saját kamufejvadászcéget csináltak?

      Törlés
    2. CSAK A CSÓKOSOKNAK JÓ

      Törlés
    3. Mozgóbér stb mennyire él még náluk? Meg az hogy a selejtet teljes áron vonják le nem alapanyag árba?

      Törlés
    4. Ki az aki kap mozgóbért csakis a seggnyalók más nem.

      Törlés
    5. Szeretnék mindenkit megnyugtatni aki aggódik,hogy mikor vág már oda valaki a Bíróéknak. Nos én pert indítottam ellenük amiben még a jelenlegi polgármester is érintett! remélem elérem amit tervezek. Mindenkit tájékoztatok ezen az oldalon mit értem el. Üdv.

      Törlés
    6. Üdv!

      Nagyon örülök én is meg szerintem sokan mások is hogy az ilyen és ehhez hasonló cégeknek valaki nekik mer menni. Mert sajnos egy ilyen dolog hosszú és költséges de megéri végigjárni. Pláne ha esetleg van DAS jogbiztosítója is az embernek.
      Már ilyen alapdolgokon bukik a ferzol hogy egyenlő munkáért egyenlő bért, és nem ám a sógor, koma jóhaver megkapja a bónuszt, a többit meg kizsigereljük. Nomeg a munkahelyi légkör is. Az újjakat szó szerint kiszekálják a régiek, a régieknek abszolút nem érdekük és nem is segítenek a betanulásban. De ha még csak nem is segítenének... szopatják a másikat. Polgármester? Az Ú. vagy Sz. faluéra gondol? Bár az Ú.val mostanság nagyon nyalják egymás seggét, ha valaki bemegy a hivatalba hogy munka kellene akkor elzavarják a ferzolba. Ja csak mint fentebb olvasható milyen gyökerek ezek.
      Sokan inkább a közmunkát választják 50-ért mint a ferzolt. Ez azért sokmindent elmond róluk.
      Sok sikert kívánok és remélem hogy lesz belőle eredmény! Sőt ha most lesz karácsonyi kirúgássorozat remélhetőleg lesz még partnered is a pereskedésben!
      Várjuk a tájékoztatást, nem félünk semmit sem közzétenni!
      Mégegyszer sok sikert és kitartást!

      Törlés
    7. Ez mid semmi és van olyan hogy a, nyalis kap üzemanyag pénzt és nemis keveset 20000-65000 ig.

      Törlés
    8. Utazást is fizetnek? Engem körberöhögtek mikor kérdeztem hogy a buszbérletet fizetik-e?
      Aztán most a szuperinfóban elszaporodott névtelenül hirdető élhajlítókat kereső hirdetések ( 1000 Ft órabér) gondolom ezek is a ferzolhoz tartoznak nem?
      Mert gyanús hogy cégnevet már ki se mer írni.

      Törlés
    9. Igen a hirdetések mind ferzolos dolgozók.

      Törlés
  7. Üdv. A Szőlősi polgármester van gázba mégpedig azért mert falaz a Bíróéknak. Egyébként meg az ügyvéd akit megbíztam csak azzal a kikötéssel bíztam meg ,hogy NEM peren kívül egyezik meg!!!!! Fejeket akarok és mivel hozzájutottam egy nagyobb összeghez a pénz nem akadály! Nem tartom valószínűnek,hogy kell segítség de akinek van kedve és mersze az velem tarthat! A megfelelő időben mindenki előtt felfedem a kilétem és csatlakozhat aki gondolja. Üdv.

    VálaszTörlés
  8. No, akkor már én is leírom a véleményemet, mert kicsit egyoldalúak itt a hozzászólások.
    Volt alkalmam nekem is a Ferzol-nál dolgozni, sajnos, vagy nem sajnos ennek már két éve vége szakadt, felmondtam.
    Alapvető problémák vannak a Ferzol-nál, ez tény, de azért ne felejtsük el kiemelni azt is, hogy van 13. havi fizetés (jó, tudom most sokan azt fogják írni, hogy mi az a 10 ezer forint, de nem mindenkinek jár ennyi...). Azért nézzünk körbe a környékbeli cégeknél, nem mindenhol van ilyen, ismerek olyan céget, ahol a karácsonyi jutalom, hogy a decemberi túlórapénzt kifizetik, mert bizony egész évben nem fizetnek egy vasat sem a túlórák után.
    Azon kívül bónusz rendszer sem mindenhol van, sőt, elég kevés helyen. Hogy miért csak annyit adnak, amennyit? Szinte minden hónap végén vannak bizonyos emberek, akik sírnak, hogy kevés lett a mozgóbér, de amikor szemem láttára léggitározik valaki az éjszakás műszakban a kamera alatt, akkor hó végén ne siránkozzon, hogy az ilyen mutatványokat nem értékelik. Vannak emberek, akik minden hónapban elég vastagon kapnak mozgóbért, pedig nem nyalják senki seggét, egyszerűen csak dolgoznak, minőséget állítanak elő, gyorsan, hatékonyan. Túlóra van, de sokan a túlórát is kérik. Én is ilyen voltam, kértem, hogy minél többet tudjak túlórázni, mert bizony ha szorít a bakancs akkor kell a pénz. Mozgóbért is kaptam rendesen minden hónapban, voltak gyengébb hónapjaim, de akkor tudtam, hogy a teljesítményem is olyan volt. A rendelkezésre állás nem jelent mást, mint azt, hogy mekkora hajlandóságot mutatsz a túlórák és egyéb iránt. Mondok egy példát: Ha Jani kéri, hogy túlórázhasson, akkor nyilván ezt értékeli a cég, mert tudja, hogy ha sok a munka, rá mindig számíthat, ha Pistinek meg úgy kell könyörögni, hogy ugyan maradj már itt, akkor nyilván nem fogják ezt a hó végi jutalomnál figyelembe venni, sokan ezt is igazságtalannak tartják, mert hisz szerintük aki túlórázik az úgy is többet kap, minek neki még plusz mozgóbér, szerintem meg, ha valaki önszántából áldozza be a szabadidejét, akkor egyáltalán nem baj, ha ezt külön értékelik.
    folyt. köv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, de mennyit fizettek Bíróék ezért a pozitív véleményért?

      Törlés
  9. És a folytatás:

    Az is valami különleges, hogy sokan járnak át messziről (Törökszentmiklós, Jászság, stb) dolgozni, kérdem én, ha annyira rossz cég, miért nem keresnek közelebb egyet? Vagy ott még ilyen sincs?
    Az a baj sajnos, hogy az átlag munkavállalónak büdös a munka, sokszor csak a markát tartja, meg aztán a magyar ember szeret panaszkodni.
    Életveszélyes gépek.... Miért van az, hogy ezek között az életveszélyes, karbantartás nélküli gépek között még soha nem halt meg senki. Figyelmetlenség, ujjlevágás előfordult már nem egyszer, de ez is inkább emberi mulasztás (dolgozó, gépbeállító, csoportvezető, de nem gép hibája). Főleg mostanában hallom, hogy mennyire fejlődik, egyre újabb, modernebb gépek, viszont már régen is igaz volt a cégre, főleg a CNC üzemben, amit annyira emlegettek itt, hogy milyen veszélyes, hogy még a gép közelébe sem tudsz menni, ha a gép dolgozik, mert körbe van véve fénysorompóval.
    Aztán erre majd megint jön a válasz, hogy de az élhajlítóknál nincs fénysorompó... De van! Csak tudni kell beállítani, az más kérdés, hogy a banda fele nem tudja, mert nem tanították meg neki, aki meg tudja nem használja, mert minek az... Volt már próbálkozás, hogy helyileg indítanak tanfolyamot CNC gépkezelőknek, 3 hetes kurzus, megtanítják bánni a mérőeszközökkel, gépekkel, rajzot olvasni stb, egyfajta átképzés, hogy a pékek is hatékonyabban tudjonak alkalmazkodni a munkához, de ez is elbukott egy pár próbálkozás után, nem tudom azóta van-e ilyen fajta próbálkozás. Ugyan ilyen képzés volt egyébként a lakatos üzemben is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végszó:

      Kérdem én, azok az emberek, akik rendesen dolgoznak egész hónapban és tudják a dolgukat, miért nem panaszkodnak állandóan?
      A legnagyobb baj az, hogy nem tudunk dolgozni, főleg nem tudunk csapatban dolgozni, inkább panaszkodunk, de általában nincs meg az emberekben az alkalmazkodni vágyás.

      Szerintem kitűnően illik ide Marosán György egykori kijelentése arról a bizonyos zsemléről.

      És aki ezek után elkezdené itt leírni, hogy bizonyára én is csókos voltam, azokat meg kell nyugtassam: az ott töltött éveim alatt folyamatosan harcoltam a főnökséggel, már-már utáltak a modorom miatt, persze hozzá tartozik, hogy a kollégákkal is folyton összekaptam az állandó panaszáradataik miatt. Szerettem ott dolgozni, viszont tulajdonképpen az összes főnököt úgy magamra haragítottam, hogy inkább felmondtam. Nem, nem voltam csókos, csak tudtam, hogy mi a dolgom, tudtam hogy kell dolgozni és ezt értékelték és megfizették.

      Törlés
  10. Ferzolos bérkommentelőt hallottuk... :-) D

    De amúgy a legnagyobb gondot én is a munkahelyi légkörben látom. Vagy a munkatársakkal, vagy a főnökökkel de nem lehet kijönni.
    Látod, te dolgoztál és mégsem becsültek meg. Ha megbecsültek volna máig ottlennél.

    VálaszTörlés
  11. Valahogy éreztem, hogy az lesz a vége, hogy ha valaki pozitívat mond a cégről az csakis ferzolos lehet... :)
    Ha figyelsz 3 oldalban írtam le, hogy igenis megbecsültek, jó állás volt jó fizetésért, az más kérdés, hogy személyes ellentétek voltak, de ez egyáltalán nem változtat azon a tényen, ami miatt a kommentet írtam és amire még most sem kaptunk választ.
    Miért állítják azt kedves volt, vagy jelenlegi dolgozók, hogy:
    -életveszélyesek a gépek?
    -csak a seggnyalóknak jó?
    -a selejtet teljes áron vonják le? (nem vonnak egy fillért sem, csak kiírják, hogy mennyit sikerült csinálnod)
    Munkahelyi konfliktus a dolgozók között: ha valaki leseggnyalózza azt, aki normálisan dolgozik és fel van háborodva, hogy az amúgy nem túl nagy teljesítményéért miért nem kap ő is annyi mozgóbért, akkor az már eleve probléma forrása. Említettem azt a bizonyos zsemlét ugye, nem véletlenül, nagyon sok konfliktus forrása ez, ami nyilván nem lenne, ha egyáltalán nem lenne mozgóbér... Tessék akkor választani, ne legyen még az az 5000 Ft se és akkor nem kell senkire újjal mutogatni, ha ő 20 000 Ft-ot kap, vagy beérjük ennyivel, esetleg ha nem érjük be ennyivel akkor miért nem állunk végre neki normálisan dolgozni?
    Nos azért, mert a magyar ember szeret panaszkodni, mindenkinek, mindenről, gyakran alaptalanul.

    VálaszTörlés
  12. Úraim , pár helyen megfordultam , láttam jót és rosszat .Emberekkel nem könnyű , jönnek mennek. Nyilvánvaló hogy a tulajdonosok önmagukat valósították meg , nem is akárhogyan . Aztán úgy határoztam megvalósítom a nekem tetsző válalkozást. Egyedül maradtam és megélek a munkámból . Szóval akinek nem tetszik kivűl tágasabb , csinálja jobban , másképp.

    VálaszTörlés
  13. ITT csak rosszat láttam.

    VálaszTörlés
  14. Most gigantikus felvétel van a ferzolnál, orrba-szájba hirdet.
    Most ennyire van munka vagy ennyire szar és tömegesen hagyják ott?

    VálaszTörlés
  15. vannak érdekes dolgozók a hajlítógépeknél az biztos. Engem leginkább az a gnóm g*ci idegesített.. próbáltam kerülni meg minden, de folyton pofázott. Ugyanúgy a haverja az az enyhén túlsúlyos piercinges srác.. ők ketten valahogy bomlasztották a társaságot. Persze olyan is akadt akinek a szaga volt elviselhetetlen, de a személyisége ezt ellensúlyozta. Segítőkész stb. Na és van a másik véglet. Eddig minden munkahelyemen volt olyan műszak ahol agyontusfürdősött emberek dolgoztak. A ferzol is ilyen. 3 méternél nem tudtam tőlük közelebb megmaradni. A Balázzsal nem volt gondom, neki se velem.. vagy csak nem mondta.

    VálaszTörlés
  16. Gigantikus műszakvezetők akik hajcsárok, seggnyalók és kapják a jó pénzt,a dolgozótól meg levonják.

    VálaszTörlés
  17. Na és mi van már a ferzol ellen indított perrel? Az hol tart már?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már jó lenne őket látni a tv-ben letartóztatva adócsalás és más bűncselekmények miatt,a társaságát is "a kiskirályokat-stb.PL-be nemjelentett dolgozókért TB nemfizetése-munkaszerződés megmásitása.

      Törlés
    2. Hát jaja, rendbekéne tenni őket az biztos!! De a pereskedés akkor is évek sajnos... :-(

      Törlés
  18. Szerintem pedig jó munkahely mert tudsz szódát inni.

    VálaszTörlés
  19. Újszilváson a faluújsággal egyben szórólapot is terjesztenek hogy felvétel van a ferzolban, állásbörze is lesz.
    Szuperinfó, net, szórólap stb, ha egy munkahelyet ennyire hirdetni kell az régen rossz.
    A jó munkahelyek nem hirdetnek...

    VálaszTörlés
  20. Pedig jó a kereseti lehetőség mert a nibbelőben sekinek nics 1000ft-netón alul az órabére és minden hónapban van egykis plusz is.
    De a most felvetteknek meg mindegyiknek jóval több és utazást is támogatják 100%-ban + 15000ft étkezési hozzájárulás havonta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ember, te nagyon el vagy tévedve... (Vagy csak nem hallottam az iróniát a hangodban.) 1000 Ft nettó?? Nagyon kevés azon DOLGOZÓK száma akik ennyit keresnek. Konvergál a nullához... persze csoportvezetőknél már van ilyen,de ők csak "voltak" dolgozók. Mellesleg a "nibbelőben" senki nem dolgozik, ugyanis nem férne bele a gépbe. No offense.. :D A perhez nagyon sok sikert kívánok,remélem hoz egy kevés pozitív változást

      Törlés
    2. 1000 Ft -nettó???? Ha ennyi lenne akkor nem kéne magukat szórólapon hirdetni... :-) D

      Törlés
  21. Ma volt a Ferzolrõl egy riport film az m1-en.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam én is, minden szép és jó a képernyőn, csak azt nem mondják hogy éhbérért vannak ott a dolgozók.

      Törlés
  22. 8 órát késik a szerver órája. Az előző bejegyzés 17;48-kor született.

    VálaszTörlés
  23. A minap kerestek meg 1200ft nettó/ óra + szállás + havi egyszeri hazaút támogatás. Jól Hangzik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na és milyen munkakörre ha szabad megtudnom?
      Mert ennyi pénzért házon belül sógor koma jóbarátnak is elkelne az állás nem kéne szórólap...

      Törlés
    2. Gépbeállító/élhajlító

      Törlés
  24. Igen ez igaz de még akorse mennék ilyen helyre dolgozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ígéret vagy tényleg ennyit is fizetnek?
      Amúgy még mindig akkora a fejetlenség és rossz a munkahelyi légkör?

      Törlés
  25. A légkör az van a munka az meg szopatós.

    VálaszTörlés
  26. Az ember munkahelyen,az állat a ferzolnál.

    VálaszTörlés
  27. A saját dolgozóját aki tényleg ért hozzá nem becsüli szívatja le veszi az órabérét 750 re ,a bérelt munkaerőt meg odahozzák 1200-1300-mal és azt se tudja mint csinál , és csodálkoznak hogy a környékről senki se akar dolgozni menni hozzájuk.

    VálaszTörlés
  28. A tv-ben az üzemi baleseteket,és a halálos balesetet i bekellet volna
    harangozni a tv-ben.Amit a hibás gépek és a hajcsár műszakvezetők miatt történik sokszor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Történt már halálos baleset a ferzolban???
      Mesélj légyszi!!!!

      Törlés
  29. Több órabértakarsz vágd el a kezedet, keverjél nagy felhajtást hogy a gép hibája és vitesd ki magadat az ügyeletes orvoshoz. De ne a céges tápiószőlősre hanem valami másik ra.És vetesd fel a jegyzőkönyvet ezuán mond hogy feljelented a céget.Láss csodát kis 200-ezer a zsebbe esik hogy veszen el az a papir (jegyzőkönyv) és papir elveszett.Bónuszba 3-hónap 100%-os bér mintha dolgoznál és othonvagy és pihensz más meg azthiszi hogy kiléptél ,de nem csak úgy lászik.Majd viszamész dolgozni és lám csodát órabéred 200ft megemelkedet, de ezt nemtudhatja seki.Ha nemhiszed néz körbe magadkörül.A fizetéspapirát hiába nézed meg az csak egy papir, de az igazit úgysem adja oda és máhol veszi át nem ahol többi dolgozó és más időben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebbe semmi rossz nincs, ha már baleset érte emberünket akkor akár feketén de fizessen neki a ferzol.
      Mert ugye balesetnek nem is szabadna megtörténnie!!!
      De ha már megtörtént akkor tejeljen a ferzol.

      Törlés
  30. Hát igen van benne valami. este is elvit a mentő valakit.

    VálaszTörlés
  31. Ez mind semmi,de a végén olyan céglesz mint a jász- plasztik ugyanis már romákat is csalogatnak és felisvettek néhányat kb 20 at meg a jövő hónapban és méghozzá jó pénzért.Nem 750ft-ért!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze mert a magyarok már nem mennek! Ugyanez a helyzet a Sanminánál Miskolcon (hasonló lemezmegmunkáló) is. Addig szívatták a melósokat, hogy most már senkit sem találnak csak cigányokat, azok meg..... 5 évig nem volt semmilyen béremelés,tavaly egy év alatt kétszer is, de MÁR TÚL KÉSŐ, 1200fős cégnél jelen pillanatban 500-an dolgoznak, annak a fele irodista! Napi selejt átlag 1-1,5 millio Ft (!) ebből lehetne tisztességes bért fizetni, de csak sírnak,meg a melóst szidják, amiért nem megy hozzájuk dolgozni!

      Törlés
    2. Igen furcsa hogy egyre sűrűbben vannak állásbörzék .Ahol minden szépet és jót mondanak csak hülye ember menjél oda dolgozni.De hogy miért nem az okosok tartják meg ezeket a börzéket mint,pl-a műszakvezetők-meósok-akik sokszor visszaélnek a munkájukkal .Akik végzettsége egyenlő a 8álalános+3Év seggnyalás és ők a legjobb munkások!!!

      Törlés
  32. Akkor ez olyan hely, mint a contech kft, Erdei Marival az élen.

    VálaszTörlés
  33. Igen a műszakvezetők nagyon vissza élnek a hatalmukkal . Mindig valakit baszogatni kel állandóan. Pedig járnak vezetői oktatásra de tudom hogy csak időpocsékolás mert szarnak nagy ívben az oktatásra .Többször is lett jelezve a vezetőség felé hogy ez így nem jó de nem tesznek semmit mert be vannak nyalva a cégtulajdonosnál. Nagyon sok jó szakembert foglalkoztatott és oktatott ki a cég, de megtartani nem tudta mert nem sok ember viseli el az ilyen műszakvezetőket. Ez egy nagyon nagy probléma a cégnél hogy rabszolgaként kezelik az embert. Ha el mész a helyedről vécére másnap már szopatós munkát kapsz . Ilyen emberek miatt nem lehet elhivatottan dolgozni, mert be mész és már el is baszák az egész napodat de vágjál jó pofát és dolgozzál gyorsabban . Ezt nem veszik észre hogy ezért nem maradnak meg az emberek a cégnél mert a munkahelyi lékör az ilyen emberek miatt nem megfelelő!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nem a munka, nem a fizetés, hanem mostanság a legtöbben a rossz légkör miatt hagyják ott. Régen is rossz volt a légkör, most meg pláne.

      Törlés
  34. Egy multi cégnél vagyok üzemvezető,már hosszú évek óta.Szerintem egy magára valamit adó cégnél műszakvezetői szinten minimum elvárás egy érettségi,8 elemivel max betanított munka.
    Egy műszakvezető alapvető feladata,hogy megtalálja a megfelelő egyensújt a cég és a rábízott beosztottak érdekei között.Nem azt kell elérnie,hogy féljenek tőle,hanem azt,hogy tiszteljék és bízzanak benne.Ha a feladatának az örökös b....-t érzi azzal ellentétes hatást ér el és megromlik a munkahelyi légkör.Nem tisztelni hanem gyűlölni fogják és ez a cégnek sem érdeke.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Épp ez az, hallani hogy a ferzolban már mindenkit aki megfelelő nyaligátor kinevezik műszakvezetőnek.
      nemhogy valami felsőfokú végzettség... hanem még sima érettségije sincs meg.

      Törlés
  35. Pedig, ha bővülni szeretne, s szeretne az autóiparba is feljutni, akkor el kell engednie ezt a régi beidegződést.
    Ugyanis a lojalitás mellett a szaktudásra is szükség van.
    Én elengedhetetlen feltételnek tartom a műszakvezetői szinten is a diplomát (vagy legalább folyamatban lévő tanulmányokat), illetve people management-ben a jártasságot, képességet.
    Ki lehet nevezni belsőleg is középvezetőt, de akkor azt igenis képezni kell.Nem kell sajnálni a pénzt ettől a pozíciótól, mert a fő erkölcsi és morális irányvonalat a közvetlen operációval kapcsolatban állva ő fogja tudni képviselni.
    Elengedhetetlen feltétele a jó környezet kialakításában, annak folyamatos elemzése, értékelése. Gondolok itt arra, hogy megfelelő csapatelemzés, összeállítás után, figyelni kell az emberek megnyilvánulásaira, hozzáállására. Mert ők azok akik a céget előrébb tudják vinni, s ekkora magaslatokban már máshogy nem lehetséges. Kell hozzá egy nagyon jól képzett kimondottan HR vezető, HR stratégia. Nem úgy, mint most, hogy business és HR feladatkör egy pozícióban teljesül.
    Közel 500 főt foglalkoztató vállalat nem is működhetne már máshogy. Kinőtte a maszekvilágot' :)

    Meg kell említeni azt is, hogy nagyon nehéz a magyar emberrel. Nagyon melankólikus. Ennek oka a gyökerekben keresendő, erre most nem térnék ki. De előbb irigykedik, és hibáztat mást, mint vállalna felelősséget a saját szerencsétlenül alakult sorsáért.
    Azt is ki kell emelnem, hogy míg a balkáni régióban az alap oktatásban nem lesz az életben is jól alkalmazható pénzügyi alapismereteket átölelő képzési anyag, addig mindig a saját kardjába fog dőlni ez a szerencsétlen nép. Mert ugye 300e ft-s telefont bevállalunk a 80e ft-s fizetés mellett. Lehet itt jönni azzal, hogy mert nem unios a fizetésünk. De azt is látni kell, hogy azért nem az, mert minek legyen az, ha ennyiből is tudunk rabszolgák lenni.
    Nos nyugaton már ez a vonat elment, ott nem tudják ennyire egyszerűen megoldani a dolgokat a bankszektorosok, mert az emberek rendelkeznek alap pénzügyi ismeretekkel.... stb.
    Azt is meg kell érteni, ezek nem érzelmi alapokon konvergálódak, csak rideg üzlet, egy háború(?) az értelemmel(?) .

    Először mindig a tulajdonosnak kel változni, s utána változik vele a környezet is. ;)
    Én bár nem is merem a FERZOL-t, de ha az öreg tényleg elmegy már végre nyugdíjba, s hagyja a fiát érvényesülni, s előtérbe helyezni azt amit akar, s a hallottak alapján azt tudom mondani, hogy jó dolgok állnak még a cég előtt. Nyilván nem mindenkinek tetszik s jó.

    Tudom, tudom, fizetett Ferzolos vagyok stb...
    Pedig nem, csak egy képzett(?), ellátási lánc környezetben jelen lévő szereplő.

    Cheers.

    VálaszTörlés
  36. Már bocsánat,de ki az a hülye aki diplomával müszakvezetöi állásra vágyik.Szerintem csak az aki
    nem ért ahhoz amiből diplomázott ,vagy nem kell sehova.Ilyen cégeknél a müszakvezetöt csak szükséges rossznak tartja a vezetöség.Szaladj ide,szaladj oda.B..d le ezt b..d le azt.Ha valami nem ok. akkor viszont ő a felelös.Legalábbis ahol én eddig dolgoztam mindenhol így működött.Az viszont biztos,hogy minimum egy középfokú végzettség ,és magas intelligencia elvárható.Amúgy ahhoz képest,hogy nem ismered ezt a céget eléggé képben vagy HR., Business,Öreg,Fia,vonalon.

    VálaszTörlés
  37. A cégvezetés mindegyik kivétel nélkül egy utolsó mocsok. A melósokat be hívják hogy ,dolgoznak le 3 napot hétvégente 3 műszakban , mert idén még leltároznak és akkor ki esik a termelés stb . Sok szerencsétlen be jön le dolgozza, és utána meg még jobban be szopatja a dolgozóit, hogy hiába dolgoztad le , akkor is gyere be dolgozni és szabadságodat nem veheted ki mert így kívánja a vezetőség !!!!. Sokan rosszul tudjátok itt nincs 13 havi fizetés !!!. Azt csak akkor kapja melós ha éjjel nappal dolgozik egész évben , és nyalizik a főnököknek . És most decemberben ezzel zsarolja jó népet hogy ha ki veszel szabadságot akkor ugrott a 13 havid ! Nem volt régebben ez egy rossz cég de pár éve nagyon de nagyon negatív irányba tart . Ja és valaki itt fórumon írta hogy nem rossz cég mert messziről is járnak ide emberek . Azért vannak 100-200-300 km dolgozok mert a környéken már mindenki ismeri milyen hely a Ferzol , ezért már a környékből nem megy oda senki dolgozni .

    VálaszTörlés
  38. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Mielőtt leírnám a tényeket, mindenképpen megjegyezném, hogy van néhány jóindulatú, segítőkész es rendes ember a Ferzol-nál akire nem vonatkoznak a továbbiakban leírt dolgok. TÉNYEK: A felsővezetőket megfizetik, de a többiek le vannak szarva. Gátlástalan rosszindulatú banda. A gyerekek után járó szabadságot is lenyúlják. Az irodai dolgozók esetében sem jó a helyzet. Kijelenti, hogy a túlórát nem fizetik ki, viszont rendszeresen elvárná, hogy órákkal tovább bent maradjanak az irodai dolgozók. Már elnézést, de ne ő rendelkezzen már a dolgozó magán idejével! A túlórával a családtól veszi el az időt és nem fizet érte semmit!!! Egyszerűen idegesítő az egész. És csodálkoznak, hogy a fiatal mérnökök is csak ugródeszkának használják a céget. Mindenkit próbálnak kizsigerelni. Akinek van esze az dobbant onnan jó messzire!!!! Ezen felül még az öreg Feri bácsi is egrecíroztat, sérteget ott kedvére, akit csak akar!! Összegezve csak az marad ott, akinek nincs más választása vagy az, aki nyalizik mint az állat, és akkor talán csurran cseppen valami, mert máshol nem tudna megfelelni az elvárásoknak. Szerintem elmondható, hogy 10% alatti azoknak az aránya, aki tényleg szívesen van ott.

    VálaszTörlés
  39. Azt nem tudja valaki véletlenül, hogy milyen városokból mennek munkásbuszok a szőlősi ferzolba? Szolnokról nem megy oda?

    VálaszTörlés
  40. Nevetve figyelem ennek a „csodálatos” cégnek évek óta tartó küzdelmét, hogy új munkavállalókat találjanak (3-4 emberkereskedő cég is bedolgozik már nekik minimum!), most aztán visszanyalt az éveken-évtizedeken át tartó szopasd a melóst-politika! Megérdemlitek! 4 vagy már több robothajlító cellát állítottak már üzembe, darabját minimum 400 millió(!) forintból, melyből minimum 350 millió a robot-rész! Ebből hány melóst lehetett volna megfizetni könyörgöm?! Ráadásul e mellé is kell ember ráadásul nem kezdő! Ezek mire kitermelik az árukat lehet is őket eldobni, ezért nem tudnak a melósoknak bért emelni és mostanában nem is fognak! Ráadásul azok adójából vették akiket a végtelenségig kihasználnak és lenéznek! Röhej, hogy már a youtubra is feltettek egy videót az élhajlító szakma szépségeiről (vicc de többnyire a robothajlítást mutogatják) ehhez már pofa kell! Sugárzik a cégről a szakmailatlanság és a hozzá nem értés:
    Műveleti utasítás a termékhez nincs (valószínűleg azt sem tudják mi az),csak a rajzokra van ráírva vagy hatféleképpen a műveleti sorrend (eléggé félrevezető) meg van egy úgynevezett szerszámozási lap, ami inkább szerszámkiadási lap (ami szerszámraktárba való), az alapján a gépet felszerszámozni nem lehet, terméket legyártani nem lehet.
    Hajlítási raj nincs (valószínűleg azt sem tudják mi az), csak a már említett "műveleti sorenddel" ellátott rajz, ami egy sima megrendelői alkatrészrajz többnyire.
    A szerszámok a vezérlésekben össze-vissza vannak a gép katalógussokban, egy-egy szerszám többször is szerepel benne külömböző neveken, hibás paraméterekkel (90 fokos szerszám beírva 89 fokosnak! szarvas hiba! 90 fokos szerszámmal normálisan nem lehet és nem is szabad 90 fokot hajlítani!!! ). A gépek CAD rendszerét használni nem tudják, többnyire nem is tudnak róla, hogy van nekik. A programokról süt, hogy nem a minőség hanem a mennyiség a fontos:
    -a programokban hátrafutás sokszor nincs az alkatrész emelgeti az ütközőket :-)
    - a hajlítások közötti nyitások (medve) a minimumra véve – minél többet-többet
    Van Salva panelhajlítójuk is aranyáron, remélem ki tudják használni, mert tepsiken kívül mást azzal nem igazán lehet gyártani, a hatalmas szerszámok miatt. Igazi hozzáértő lehetett aki ennek megvásárlásáról dönthetett :-)
    Tetszik ez a blog és hasznosnak is tartom, ha már ezek a „cégek” semmibe veszik a melósokat és ebben össze is tartanak-összebeszélnek-kartelleznek ha úgy tetszik, akkor a melósoknak is össze kell fogniuk maguk és egymás védelmében! Szakszervezetek nincsenek, hát marad a nyilvánosság ereje!
    Hasonló „cég” a szolnoki Hungaroblech, hataloméhes, paranoid téveszmékkel küzdő vezetővel. Ne tévesszen meg senkit mézes-mázas dumájuk, mélységesen lenéznek mindenkit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük az észrevételt!
      Hihetetlen hogy még mindig itt tart a Ferzol.

      Nade hogy várják el az új belépő nyúlfülűtől hogy jót gyártson és sokat ha még a gépekben a programok meg a szerszámok sincsenek meg jól.

      Ennyit tesz hogy sógor koma jóbarát lesz ott felsővezető..

      Törlés
    2. Az utolsó komment végéhez szeretnék hozzászólni ami a Hungaroblech Kft-t említi, nem a Ferzolt, remélem nem baj. :-)

      Én egy évet töltöttem a Hungaroblechnél CNC hajlítósként,több év külföldi és országon belüli "vándorlás" örültem egy lakhelyemhez közeli munkahelynek.A magyar főnök-tulaj elsőre szimpatikusnak tűnt,de gyorsan kiderült,hogy elég bizalmatlan-elutasító ráadásul én egy konkurens cégtől kerültem oda. Valami gondjuk lehetett egymással,amiről én semmi konkrétat nem tudok,de volt ott más is attól a konkurens cégtől aki nem is titkolta, hogy "baráti" kapcsolatokat ápol az ominózus konkurens cég tulajával, miközben én úgy jöttem el onnan, hogy rájuk csaptam az ajtót!Engem igazábol nem érdekelt semmi, nyugodt helyre vágytam ahol a 8 óra meló után nem kell még otthon is a céges dolgokon idegeskednem - hát nem így lett.
      Kb 4 hete lehettem ott,dolgoztam - nem igazán szóltam senkihez sem,új voltam - mikor egyszer egy délutános műszak alkalmával a hajlítós kollégám felesége (hitel tartozásaik voltak) és egy alkesz haverjuk kihívtak az udvarra és kérdőre vontak, hogy miért nyomom annyira a melót! Jelzem 12-13 év gyakorlattal a kisujjamból kiráztam az ottani termékeket, a gépet 6-os sebességi fokozatban járattam csak,míg a kolléga mindig 10-en, igazi betyár stílusban nyomta :-) ész nélkül.Meglepődtem mert előtte barátságosak voltak. Mit tegyek? Gondoltam csendben odébb állok,általában kerülöm a konfliktust.
      Be is adtam a felmondást,de főnök nem engedett.1-2 órás beszélgetés után kinyögtem, hogy volt egy ilyen "beszélgetés" is a tisztelt kollégákkal és abban maradtunk maradok.Az esetről további fejleményt nem hallottam.Mit ad isten eltelt megint 4-5 hét,megint délutános voltam és az említett duó (a kollégám felesége meg az alkesz haverjuk)megint együtt dolgoztak - mert amúgy más volt a munkakörük,de néha együtt dolgoztak,mint előzőleg is - az alkesz megy el gépem mellett ahol dolgozom és beszólogat: "idegesít a sok lemez?" stb, na erre bedurrant az agyam és hangosan kérdőre vontam, mire megszondáztattak!Ok ez is meg volt.Én lassabban dolgozni nem tudok,direkt elrontani semmit nem fogok,mert azzal magammal is kitolnék,lenyeltem. Közben elkezdtem vissza hallani,hogy ez a nőutánzat (a kollégám felesége) mindenféle dolgokat terjesztget rólam (pl kitörlöm a programokat-miközben az ő férje csinált hasonlókat, rá is tudtam volna egy alkalommal bizonyítani, de nem tettem, úgy voltam vele férfiak vagyunk megoldjuk egymás között meg pl az előző velük konkurens cégnél is úgy vettem át a gépet, hogy a programok jó része használhatatlanná volt téve - ott se szóltam, megoldottam, újként keressem a konfliktust?) persze közben úgy tett mintha jóban lennénk, odajött állandóan (sokszor szerintem azért hogy megzavarjon),mosolygott stb nekem eközben meg a többi kollégáról (csomagolókról) akiket valszeg konkurensnek tartott mondott csúnya dolgokat,közben persze buzgón nyalta a főnök ülepét.Közben azt is megtudtam, hogy a férjét (a hajlítós kollégám), már előtte 3 helyről rúgták ki lopásért,miközben mindkettőjük fele fizetését tiltották és volt két gyerekük (persze okostelefon,cigi-kávé az ment)is.Mit tegyek? Nem szóltam semmit,az első után sem történt semmi,most se fog.
      Na az eset odáig fajult,hogy kezdtem észrevenni,hogy már mindenki,még a titkárnő is kezdett már furán nézni rám,érezhetően valami bajuk volt velem,furán néztek rám,titkolóztak, még azt is letagadták akiket a falumból ismertek közös ismerősöket, egyszer meg még a szekrényemet is kikutatták! Folyt.köv:

      Törlés
    3. Folytatás:
      Közben egyszer hazajött a német tulaj is,köszönt,de az is úgy nézett rám,mintha egy pedofil gyerekgyilkos lennék, pedig komoly dolgokat is megcsináltam nekik - ha rosszat akarok akkor miért?!Egyszer meg a magyar tulajjal beszélgettem és elkezdett nekem elég furákat mondani,hogy "az ő megrendelőik csak tőlük rendelnek,mástól nem" stb stb - amin akkor nagyon csodálkoztam,nem értettem mi közöm lehet az ő megrendelőikhez a melón túl - rájöttem,hogy ez valami buurkolt üzenet lehet, talán azt hitte ipari kém vagyok, el is kezdtem ezzel viccelődni, hátha értik a szarkazmust, de nem értették! (Pont én aki haraggal jöttem el - betanítottam egy srácot, aki egyszer letekert pár selejtet és engem basztak le miatta.Majd pont én fogok neki kémkedni, mikor a vízfejű kollégával aki előtte szintén dolgozott ott meg együtt járnak horgászgatni!?) Egyszer még a cég jogászával is elbeszélgettettek!
      Dolgoztam,egyedigyártás volt,ami fő profilom, gondoltam baj nem lehet.
      Láttam, hogy bármit kérek - drága dolgokat sosem kértem mert kis cég - semmit nem kaptam,még ami a munkához kellett volna azt sem, számítógép közelébe sem engedtek, állandóan figyeltek a wamzerek, soha egy jó szót nem hallottam bármit is csináltam meg nekik, pedig elég sok olyat megcsináltam amihez fingjuk se lett volna. Tűrtem, akkor már láttam hogy bármit mondanék csak magamnak ártanék főleg egy 30 kilós "szegény nővel" szemben, szívattak, cserélgették műszakjaimat, meg hagyták a szívatós munkákat, többször is egyszerűen szó nélkül otthagytak miközben kétemberes darabokat hajlítottunk stb stb.Ettem az ideget. Na a végén kitalálták, hogy legyek állandó éjszakás - én akinek a legtöbb tapasztalata és iskolája van?! Ez kb fél év folyamatos műszakcserélgetés és egyébb szívatás,lejáratás után volt, amikor már hulla fáradt voltam amibe még az állandó agyalás azon hogy mégis mi lehet a háttérben is belejátszott, betelt a pohár és otthagytam őket.
      Talán az előző konkurens cégem tulaja tehetett még alám - valami nagy dolog lehetett a háttérben az alapján ahogy bántak velem és ahogy néztek rám az tuti - talán az én nevemben kóstolgathatta be a Hungaroblech kinti megrendelőit? Vannak Németországi kapcsolatai megtehette. Nem tudom, mert soha nem mondtak semmit, csak néztek rám nagyon furán és iszonyatosan elutasítóak voltak velem szemben. Egyszer pl rossz volt a gép és még a szerelőt akit ajánlottam is csak nagy fogcsikorgatva hívták fel - valóban tiszta paranoia :-)

      Törlés
    4. Hungaroblech Kft? "D"? D már gyerekkorában is defektes volt :-) Pszichológushoz is járatták meg karatézni is beíratták ha jól emlékszem. Úgy látszik nem jött be :-)
      Ahogy olvasom nem csak paranoiás de valszeg helsinki szindrómában is szenved ha vonzódik azokhoz akik szívatják :-)
      Ha valami baja volt miért nem kérdezett? Gondolom a pszichológusa nem azt tanácsolta neki anno, hogy ha valami gondja van tartsa magában :-) vagy ha igen valami pancser lehetett :-)
      Kerülni kell az ilyet messzire!

      Törlés
  41. https://infostart.hu/gazdasag/2021/05/04/a-tuzzel-jatszik-aki-csak-ugy-belenez-az-alkalmazott-levelezesebe

    VálaszTörlés
  42. A Hungaroblech témához kapcsolódva.

    Vigyázzatok mert Dezső jóban van a Ferroflex2005-ös Nagy Krisztiánnal!

    Titokban tartják, de ismerik egymást!

    Külömböző módszerekkel gyűjtenek infókat a melósokról,amiket megosztanak egymással.

    Sikerült is így csodálatos szakembereket összegyűjteniük, akik a vonat elejét hegesztik a hátuljára és fordítva és még ki is küldik Svájcba :-)

    Undorító mocskos játékokat játszanak az emberekkel a háttérből!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor már ezek is olyanok mint valami távolkeleti multi, kémkedés meg jelentgetés a dolgozókról?
      Bár itthon elég ha a csókosok lejelentik a dolgokat..

      Törlés
    2. Spicliket is használnak akiket külömböző módokon kenyereznek le (pl besegítenek a CSOK megkapásában,vissza nem térítendő támogatásban pl mondjuk méhészetre, ajándék párizsi utazással, kibővített kedvezményes hitellel stb stb), de sajnos az ilyen információk hitelességét már nem ellenőrzik.
      Internetes adatgyűjtést is végeznek külömböző legális és illegális módszerekkel.
      Az így gyűjtött információk által tudják az embereket minél jobban kihasználni - beteges. Annál jobban szeretik a melóst minél sérülékenyebb-kiszolgáltatottabb, aki nem az attól tartanak.
      Undergrund terjengenek hírek bérhekkerről, e-mail feltörésekről stb stb
      Állítólag valakinek akit korábban ártatlanul járattak le,saraztak be sikerült valami exploit kódokat vagy mást begyűjtenie már amit a legismertebb oprendszer esetén használtak-használnak (talán valami bluetooth drivernek álcázott sys fájlt) amivel ha az oprendszer gyártójához fordul nagy bajba kerülhetnek.
      Persze gondolom csak ha nem hagyják békében az illetőt. Az illető állítólag defensive computinggal, incident responseval és reverse engineeringel foglalkozik hobbiból.

      Törlés

Hozzáfűznél valamit? Jobban tudod? Írd meg regisztráció nélkül!