Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, Kecskemét

A Mercihez is beadtam az Önéletrajzom, postán küldtem be a kitöltött jelentkezési lapjukat.

Erről a cégről mivelhogy még csak most épül így sok háttérinfót nem tudtam összeszedni, max egy fórumot találtam amin többek írogatják a tapasztalataikat, de sajnos a többség negatív. Én pozitív leszek.
http://kecskemeten.hu/forum/kozelet-koztema/mercedes-munka-es-allaslehetoseg-tapasztalatok

Sebaj, amíg konkrét ott dolgozó nem írja le, mondja el a véleményét nekem addig csak a saját tapasztalataimra tudok támaszkodni.

Nos én beadtam az önéletrajzom, + a jelentkezési lapjukat kitöltve gyártósori összeszerelőnek.Rá egy hétre jött egy e-mail hogy jelentkezését megkaptuk.
Méghozzá így, névreszólóan:

------------------------------------------------------------

Visszajelzés a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. -hez benyújtott pályázatával kapcsolatban


Tisztelt .............. ..... Úr!

Köszönjük pályázatát és érdeklõdését a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. iránt.


Adatait – az Ön elõzetes beleegyezésével – rögzítettük pályázati adatbázisunkban. Pályázata ezáltal vezetõink, személyügyi kollégáink és az általunk munkaerõfelvétellel megbízott közvetítõ cég rendelkezésére áll.

Amint megtaláljuk azÖnnek megfelelõ pozíciót, felvesszük Önnel a kapcsolatot. Felhívjuk figyelmét, hogy adatait egészen a gyár felépüléséig – elõreláthatólag 2013 decemberéig – tároljuk, ezt követõen pedig töröljük a rendszerbõl.

Pályázatát a késõbbiekben természetesen ismételten benyújthatja.



Mit freundlichen Grüßen / Üdvözlettel:

Nòra Farkas
im Auftrag der Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.


Daimler út. 1
H-6000 Kecskemét (Hungary)


Fax         +49 711 1779077183
Email: randstad.farkas@daimler.com

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Sitz / Registered seat: H-6000 Kecskemét, Daimler út 1.
HRB-Nr. / Company No.: Cg. 03-09-119767
Registergericht / Court of Registry: Bács-Kiskun Megyei Bíróság Cégbírósága

If you are not the intended addressee, please inform us immediately that you have received this e-mail in error, and delete it. We thank you for your cooperation.

------------------------------------------------

Rá még egy hétre jött egy telefonhívás, de mivelhogy nem voltam telefonközelben így egy SMS-t is kaptam, ezt is névreszólóan!
SMS szövege: Tisztelt XY!

A Mercedes-Benz megbízásából kerestem, kérem hívjon vissza .Üdvözlettel,: P. Zsófia

------------------------------------------------------------

Visszahívtam, nagyon kedves hölgy, kérdezi, visszahívhatna-e ismeretlen számról egy telefonos interjúra. Mondom igen. Letettem, visszahívott és máris kérdezősködött. Mit csinált előző munkahelyén, mennyi fizetést kapott, dolgozott-e ütemidőben, hogyan tudnék bejárni, milyen fizetési igényem lenne stb stb.

Ok, megegyeztünk hogy majd hívnak személyes interjúra is és elköszöntünk egymástól.

--------------------------------------------------------------

Rá kb két hétre megint hívás, tudok-e vállalni személyes interjút a jövő héten, igen persze, tudok. Sőt még a telefonba mondta hogy személyit vigyek mert kérni fogják, ja meg hogy fog jönni egy e-mail is a kiválasztói napról. Jó hogy figyelmeztet előre, jó ötlet mert nem szoktam hordani a személyit, de általában nem is kérték még sehol tőlem...

E-mail is megérkezik névreszólóan, a saját időpontommal együtt:

------------------------

Tisztelt .......... ......... Úr!

 

Köszönjük pályázatát és érdeklődését a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. iránt.

 

Pályázata felkeltette érdeklődésünket, és ezúton szeretnénk meghívni kiválasztói napunkra, hogy személyesen is megismerhessük Önt.

 

A kiválasztói nap

 

Idõpontja: 2011.07.xx.

Helyszíne: Kecskemét- Kadafalva, Technikpark Heliport (térképet és útvonaltervet mellékeltünk ehhez a levélhez)

 

 

Az Ön interjú-időpontja 09:20 óra - ekkor egy kb. 1 órás személyes beszélgetésre, és különböző tesztekre kerül sor.

Kérjük, jelenjen meg 08:50 órára a helyszínen (30 perccel az interjúidőpont előtt). A szoros időbeosztásra való tekintettel pontos megjelenésére számítunk – esetleges késését kérjük, időben jelezze felénk.

 

Kérjük az interjúra, személyazonossága igazolásához, feltétlenül hozza magával érvényes személyi igazolványát vagy útlevelét.

 

Visszajelzését és részvételi szándékát az interjú napjáig telefonon, vagy a következő e-mail címen várjuk:  bewerbung_ungarn@daimler.com.

 

Bármilyen akadályoztatás esetén a kiválasztói nap kezdete előtt kérjük, minden esetben hívja Hotline vonalunkat: 06 80 20 50 87.

 

 

 

Üdvözlettel:                                                  

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.


-----------------------------------------------

Zöldszám, térkép, minden fasza!

 

Aztán elérkezett a nagy nap! Egy ismerős vitt el, aki váltig állította a térkép ellenére hogy ő járt ott és Kadafalva az ott van közvetlen a gyárnál.

Sebaj ott voltunk időben a gyárnál, Daimler út 1. Kérdezősködtünk, ott dolgozó építőmunkásoktól hol a második zöld porta a Heliporton. Mondták a túl oldalt van, itt nem messze a kettes bejárat. Jó odamegyünk.

Kiírva: Konténerváros, nem Kadafalva, nem ijedtünk meg még. Ott volt egy kissebb, egészen késznek tűnő építmény, kérdeztem is a portást, állásinterjúra jöttem, hová kell menni. Mondták ott az első konténer, kérjek ideiglenes belépési engedélyt utánna bemehetek. Bemegyek, ott is elmondom miért jöttem és kéne a belépési engedély.  Jó, keresi a nevemet, nem találja. Kérdezi, biztos mára kellett jönnie?? Mondom igen. Kérdezi, nem a Heliportra kellene mennie? - De. - Ez nem az. Ja bocs, máris keressük tovább.

Na ő is elmagyarázta meg közbe már kifutottunk az időből (sajnos már idegességünkbe azt sem figyeltük) és ránktelefonáltak hogy számíthatnak-e ránk. Mondtam igen, amennyiben odatalálunk. Ők is elmagyarázták így jópár perc késéssel de megérkeztünk.

A Heliport Kadafalva Kecskemét másik oldalán van, nem a gyár közelében. Tehát a tanműhely sokak állítása ellenére nem a gyárnál van... AZtán rájöttünk hogy jé, na az a porta már tényleg zöld porta. :-)

Azon belül meg is lett a Merci tanműhely Kadafalván. Bocsánatot kértem, mondták hogy már sokan jártak így, a többség a gyárnál keresi mint mi vagy oda küldik őket. Akkor jó, megnyugodtam egy kicsit. Bár valljuk be, állásinterjúról elkésni elég ciki. :-(

Itt is személyi vizsgálat, na itt már bennevoltam a listában, kedves volt a portás is, kaptam is ideiglenes belépési engedélyt és bekísértek a titkárnőhöz. Ő is nagyon rendes volt, ő meg a tanműhelyen keresztül átkísért az emeletre, egy folyosóra ahol le tudtam ülni és mondták, majd szólítanak hogy hova kell menni. Mondták hogy ami ott volt "svédasztal" sok sok pohárral, ásványvízzel, süteménnyel lehet nyugodtan enni-inni is.

Na ez az első interjú, az első felvételi ahol megkínáltak pl egy pohár vízzel. Idáig is pozitív! :-)

AZtán rögtön szólítottak is, (bár hogy a fenébe ne hogyha már a következő időpontra gyülekeztek az emberek) és behívtak egy szobába szóbeli interjúra.

Két fiatal férfi volt, kedves, normális stílusban, rögtön meg is kínáltak ásványvízzel. :-) D

Életrajzom kinyomtatva előttük, már csak általános kérdések. Elsőnek elmondták mi lesz a pontos munkaköröm. Tehát mondta hogy felületvédő anyagot kell majd felhordanom a karosszériára. Aztán meséljek magamról,hobbi, mit csináltam előző cégemnél, hova pályáztam még, fizetési igény stb. Negatív lenne-e ez a munka a volt munkahelyemhez képest? Elmondta a műszakbeosztást,pl délelőttös műszak 06:00-14:50-ig, de mondta hogy volánbusszal nehezen fogok járni mert az éjszakai műszak hajnali 3-ig tart. Úgyhogy mint mindenkinek az albérletet ajánlották.

Semmi tesztfeladat nem volt szerencsére, na ugye hogy lehet ezt tesztek nélkül is csinálni! A végén megmutatták a tanműhelyt ahol már a jelenlegi dolgozók tanulnak, volt ott a robottól kezdve az esztergáig minden. Szép, modern tetszetős épület a tanműhely is.

Aztán elköszöntünk hogy majd értesítenek, mindenesetre legkorábban októberben kell majd kezdeni ha felvettek. De október még messze van... De ha nem akkor is értesítenek e-mailben. El is hiszem nekik.

Ez volt az első interjúm ahol nincs mibe belekötni mert maximálisan elégedett voltam mindenkivel.

Mindenről értesíttek, telefonáltak, ha nem értek el akkor SMS, sőt mindenről megerősítő e-mailt is küldtek. Aztán mikor elkéstem nem vágtak ki a picsába, ők hívtak fel és útbaigazítottak.  Az interjún sem szopattak "Miért akar itt dolgozni?" meg hasonló kamukérdésekkel.

Azt is elmondták hogy a németországi kiutazás vállalása is csak az első jópár jelentkezőre volt igaz, az összes többit már ők tanítják meg a jelenlegieknek. Sokan azért nem jelentkeztek mert ki kéne menni. Nem, mostmár nem kell mindenkinek kimenni!

 

Én a Merciből kiindulva arra számítottam hogy szögfüggvényes, logaritmusos egyenletek, aztán novellaírás persze németül stb stb és csak utánna hívnak be állásinterjúra gyártósori összeszerelőnek. Hál istennek nem igazolódott be a félelmem!

Ilyen korrekt "kiválasztói nappal" ahogy ők fogalmaztak még nem találkoztam. Sőt ha nem késtem volna el, akkor biztosra vettem volna hogy munkám is lesz októbertől. De így hogy sajnos én csóringer odatalálni is alig tudok.. így már nem vagyok benne annyira biztos hogy felvesznek.

----------------
Ja ás általában még egy visszapillantót és egy hátsó lámpát kell beszerelnie annak aki sima gyártósorra jelentkezek. Bár nekem konkrétan nem kellett... :-) Bár nem tom ez jó vagy rossz-e nekem.
Egy leírás a fórumról:
Be pattintasz az oldal falba és a hátsó lámpa test részbe 2db feszítő bolhát.Be teszed a lámpa testet .Hátsó lámpa testen van 3db metrikus 4 es csavar arra fel teszed az anyákat .Crovával meg húzod.Kb ennyi.
Tükör elektromos kábeleit /index,tükör fűtés, elektromos tükör állítás/ be fűzöd a ki jelölt helyre.3db torz kulcsos lemez csavarral rögzíted . 5perc se.
---------------------------------

De aki komolyabb pozícióra jelentkezik neki IQ, pszichológia, matek stb tesztekre is kell számítani. De hál istennek a sima összeszerelőnek nem kell ilyeneken átesnie!!

 

De itt is többlépcsős a rendszer. Ugye önéletrajz alapján gondolom csak azokat hívogatják telefonos interjúra akik esélyesek lehetnek. Aztán aki a telefonos interjút is megnyerte őket hívják be személyes interjúra. AZtán aki azt is megnyerte ő talán dolgozhat is. És közbe semmi szívatás nincs a dologban, nem úgy mint más cégek rorschach, szondi, grafológiai stb stb vizsgálataival terrorizálják a céget.
Szerintem így korrekt ahogy a Mercedes csinálja, a többi cég is tanulhatna tőlük hogyan kell "kiválasztói napot" rendezni.

---------------------------

Egyéb infók tőlem és a fórumról: kérdeztem a buszjáratot, még tárgyalások folynak, senki nem tudja hogy melyik cég és merről fogja hozni a munkásokat.

Albérlet: (egyszeri támogatás)

Minimum 300 ezer Ft max. 450 ezer.
Attól függ az összeg van-e feleséged illetve élettársad.
Meg a gyermekek számától
tehát....
300ezer az alap.
+50ezer a feleség/élettárs/menyasszony
+50 ezer gyerekenként maximum 2 gyerekig

Lakcímkártyával igazolnod kell, hogy Kecsóra költöztél. Albérlet is megfelel csak jelentkezz be arra a címre hogy ott laksz.

A kifizetés úgy működik, hogy munkába állsz kitöltöd a nyomtatványt és mikor le telik a 3 hónap munkaidőd akkor fizetnek. De cserébe alá kell írnod egy 2 éves szerződést hogy addig a cégnél maradsz.

 

Sok kérdés szokott felmerülni az emberekben, a fizetés de arra sem én és sokmindenki más sem fog tudni válaszolni, pozíciónként változik de azért 120-nál többet ne mondjatok összeszerelőnek...

Ja meg nehogy valaki a kommentekbe írja az önéletrajzát!! Jelentkezni az alábbi linken lehet:
http://wwww.mercedes-benz.hu/karrier/allasajanlatok

Vagy postán küldöd a jelentkezési lapodat:
6001 Kecskemét, Pf.350.A borítékon szerepeljen: "Önéletrajz - pályázati anyag".

Ne csak sima jelentkezési lap, önéletrajz, végzettségek fénymásolata is előny jelent.

Én is postán küldtem és visszajeleztek e-mailben mikor megkapták.

Sőt, ingyenesen hívható zöld számuk is van: 06 80 20 50 87
Itt mindent leírnak amúgy hogy hogyan kell jelentkezned:
http://wwww.mercedes-benz.hu/karrier/jelentkezes_modja
 

De ha bemész a munkaügyi központba Ceglédre, ott a falak csak Mercedes hirdetésekkel vannak tele, és jelentkezési lapot is fognak tudni adni!
Nők is jelentkezhetnek, a Kadafalván a Mercedes tanműhelyben is voltak női dolgozók.
Sok sikert nektek is!

Ui: interjúról ne késsetek el! :-) D

 

Ja és a leendő gyártósori munkásoknak ajánlom ezt a videót:
http://www.youtube.com/watch?v=EAyRIHNqI0w

 

Update 1: egyik ismerősöm felvették gyártósori összeszerelőnek, mégis ki kell mennie Németországba, most indul augusztusban 3 hónapra...  Tehát pozíciónként változik hogy kinek kell kimenni és kinek nem... Engem még mindig nem értesítettek.

10 megjegyzés:

  1. Helló Pt!

    Gratula a szép kis leírásodnak , hasznos volt , már én is lépek , kaptam 1 állást náluk , remélem bejön :)

    Írtam neked mert kíváncsi voltam rád , van vmi fejlemény ügyedben ?

    Üdv

    mike

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Igen, van fejlemény, megírom egy külön postban!

    VálaszTörlés
  3. szio hasznos volt az infó a párom is beadta az önéletrajzát már fel is hivták .Már csak a személyes találkozóra várunk .Te ott dolgozol még?

    VálaszTörlés
  4. Hali.
    Én is beadtam az önéletrajzomat elektronikusan és postán is, sőt még jött is 2 e-mail-om is, de más visszajelzés még nem történt. Ez kb. 1 hónapja volt.
    :(

    VálaszTörlés
  5. Miket 24 embert mocskosul átvert a mercédes! azt ígérték hogy ha meg csináljuk a tanfolyamukat adnak munkát, 2 hónapig ingyen dolgoztunk nekik, a túlóránkat sem fizették ki arra azt mondták hogy könyveljük el úgy mint közösségi munka...a vizsga előtt 1 nappal közölték velünk hogy teljesen mindegy hogy hogy fogunk vizsgázni senkit sem vesznek fel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ti diákok voltatok vagy rendes munkavállalók akiket átvertek?

      Törlés
  6. A Mercedeshez nem.Ellenben az Audi hirdet Győrből kb 8-10 féle szakmára.Holnap 28-án kellene kezdeni /ma adták fel/, e-mailben kérik a jelentkezéseket.Jelentkeztünk.Bp-ről.Pontosan 1 perc múlva küldtek egy 0690-es számot, írjunk rá sms-t....nem írtunk.Vajon Audi, vagy egy csaló?Végül is nagyon ritka fogalom a becsület manapság.Audi.Audi?

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy a Mercedes alkalmaz munkaerőkölcsönzőn keresztül?
    Ha igen melyik céggel áll kapcsolatban?
    Előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
  8. Szia Igen, az Adecco, Work force és a prohuman is közvetít oda.

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!! Én érdeklődnék, hogy ezek az irodák a német gyárba is közvetitenek embereket vagy csak magyarba? ? Vagy esetleg tudtok arról, hogy valamelyik iroda közvetít emberek a német Mercédesz gyárba? ??

    VálaszTörlés

Hozzáfűznél valamit? Jobban tudod? Írd meg regisztráció nélkül!